חזון בית הספר:

כל ילד וילדה יכולים לפתח דרך החוזקות שלהם תחושת מסוגלות ולהעצים את הכישורים החברתיים והקוגניטיביים, בבית הספר ומחוצה לו. קהילת בית הספר והתלמידים ידברו בשפה בונה, מעצימה וחיובית. ילד בעל תחושת המסוגלות המקבל מענה ומפתח כישורים חברתיים ולימודיים יהיה אדם ערכי, לומד עצמאי ובעל גמישות מחשבתית.
שימת דגש על ה"אני". אהוב נראה יכול. בבית הספר כל ילד הוא אהוב, נראה, יכול. כל הורה הוא אהוב, נראה, יכול. כל מורה הוא אהוב, נראה, יכול.

כחלק מהתפיסה ההוליסטית החיובית נוצר שיח משמעותי עמוק ומעצים, עם הילדים וההורים. התלמידים בבית הספר לומדים דרך חקר, לומדים דרך משחק, לומדים במרחבים פתוחים, לומדים מתוך בחירה ועניין ומקבלים מענה ליכולות הרגשיות והלימודיות שלהם.
בית הספר מפעיל תוכניות העשרה רבות מעבר לתכני הלימוד הבסיסים בהם תוכנית לימודים במכללת תל-חי, כיתות רוקדות, לימוד בחווה החקלאית בקרית שמונה, תכנית מצוינות 2000, תכנית פסגות, בית ספר מקדם זה"ב, לימודי היהדות, לימודי חקר, חוג רובוטיקה, חוג כדורעף, קבוצות העצמה, מענים רגשיים אישיים וקבוצתיים, שיעורי חקלאות, מודל הוליסטי – שפת החוזקות, פסיכולוגיה חיובית, תכנית מצמיחים, תכנית בנות ובני מצווה לחיזוק הזהות היהודית ישראלית, תכנית טיולים עשירה ומגוונת ע"י מדריכי שטח מקצועיים, תכנית קר"ב מגוונת ופתוחה לבחירת התלמידים.
בית הספר אברט הוא בית ספר ירוק ,מקדם בריאות ונעשות בו פעילויות רבות ומגוונות של התלמידים והצוות. ההורים לוקחים חלק פעיל ושותפים פעילים בוועדת קידום בריאות ובוועדה הירוקה. ההורים חלק מתכנון והפעלה של ימי שיא רבים, תורמים ונהנים מעשייה משותפת.
בנוסף מתקיימות וועדות חברת ילדים עם הפנים לקהילה – התנדבות בגני הילדים בישוב, התנדבות בבית גיל הזהב וכד'.